Nieuwsbrief NOVEMBER 2021

Plaatsing herdenkingssteentjes op 29 oktober voor Scheps, Inden, Inden-Reiss en Van de Wetering

Het was een mooie plechtigheid op 29 oktober jl., het plaatsen van de herdenkingssteentjes voor Scheps, Inden, Inden-Reiss en Van de Wetering op twee plekken aan de Baarnseweg. Diverse verhalen kwamen los over Tante Dik (Inden-Reiss) en het pand waar vroeger de dansschool was.
herdenkingsteentje 1
herdenkingsteentje 2

Er is weer een Historisch ommetje op 3 december a.s.
Vertrek vanaf Pelita om 11.30 uur

Zie voor de route bijgevoegd 'kaartje'... ja, inderdaad van ons wandkleed! Het kerkje staat rechts boven.
Op donderdag 3 december lopen we een flink stuk naar v/h het Gereformeerde Kerkje aan de Hertenlaan. Petra Koek vertelt. Deze wandelingen - in samenwerking met Sportief Zeist - gaan altijd door! Aanmelden bij Pelita voor deze wandelingen is gewenst maar niet verplicht. pelita@meanderomnium.nl 030-2250258
wandkleed

Wandeling W.A. Hoeve

Wandeling over de W.A. Hoeve aan de hand van de borden. De staanders zijn aan vervanging toe en het startbord bij het station is afgebroken. We zijn in overleg met Altrecht hoe we e.e.a. weer kunnen herstellen. De wandeling is eenvoudigweg te volgen via: https://www.altrecht.nl/wandel-en-fietsroute-wa-hoeve/

Nalatenschap

Uit de nalatenschap van mevrouw Titia v.d. Bult ontvingen wij enkele schatten. Heel hartelijk dank daarvoor. We zullen ze goed bewaren en zo de herinnering aan haar levend houden.
Dolderse, historische documenten en objecten blijven interessant voor onze vereniging. Dus gooi ze niet weg!
schenking Bult

Vlastra film wordt vertoond op de Algemene Ledenvergadering volgend jaar!

De Algemene Ledenvergadering wordt gehouden op een nader te bepalen woensdagavond in april 2022 in Pelita. Na de gebruikelijke agenda en pauze vertonen wij de mooiste beelden uit de historische film van onze dorpsgenoot Vlastra met unieke beelden van mensen uit ons dorp in de jaren '60 van de vorige eeuw.
Tot slot:
Onze vereniging bestaat volgend jaar april 25 jaar!
Tijd voor een feestje!
Steeds meer (oud)Doldenaren beleven plezier aan de Facebookpagina van de HVDD. Naar aanleiding van een oude foto vullen we met z’n allen de vraagtekens in over de geschiedenis van ons dorp. U heeft een Facebookaccount nodig om op onze pagina te komen. Neem eens een kijkje! https://www.facebook.com/historischdendolder/
www.geheugenvanzeist.nl
MailPoet