Nieuwsbrief FEBRUARI 2022

HISTORISCH OMMETJE naar het zgn. BUNKERBOSJE

Donderdag 3 maart a.s. om 11.30 uur vanaf Pelita. Loopt u een keertje mee? Bewegen is goed en historie van uw dorp is altijd interessant. Petra Koek verheugt zich u te begeleiden.
Op donderdag 3 maart a.s. gaan we naar het zgn. Bunkerbosje. Het stuk bos dat aan het eind van de Pleineslaan ligt. Een historische markante plek. Lees er meer over in het artikel https://sls39-45.nl/legerplaats-soesterberg/flak-stellingen/

Inlichtingen en aanmelden: voorzitter@historischeverenigingdendolder.nl

Schenking

Van Tineke en Marjon van den Bor ontving de HVDD twee – door hun vader gemaakte - naslagwerken over DOSC. In het oranje boek staan foto’s en voetbaluitslagen die hij als speler van het ‘wonderelftal’ nauwkeurig bijhield. Krijn Broerse is er erg blij mee voor zijn artikel over dit elftal. Ook maakte Jan van den Bor een verslag en krantenartikelen van de voorbereidingen in 1980 van het wonderelftal naar Irak . Uiteindelijk kon de reis niet doorgaan vanwege de Iran-Irak oorlog die in 1980 uitbrak.
Vaak mogen we kopieën maken van familiefoto’s. Daar zijn we heel blij mee. Maar van Nel Bijkerk kregen we een grote foto van het penaltyschieten tegen Eddy Treijtel bij DOSC. Zo’n moment in Den Dolder waar mensen het nog steeds over hebben. Dank voor uw materiaal!
Heeft u ook spullen voor ons archief: bel of mail fb@historischeverenigingdendolder.nl
20220208_154315
20220208_154308
voetbal, pennalty schieten, Reinier Bijkerk heeft gewonnen, foto Jan Bijkerk

Uitbreiding verzameling

Wij verwierven deze vaas, een geschenk dus van de Zeepfabriek bij voldoende punten. Maar in dit geval gekocht voor onze verzameling.
Heeft u ook zo'n vaas thuis en staat hij te verstoffen? Wij zijn er blij mee! secretaris@historischeverenigingdendolder.nl
vaas

OPROEP oproep OPROEP oproep OPROEP!

Dit jaar bestaat de Historische Vereniging Den Dolder 25 jaar! We willen dat graag vieren samen met de leden en andere dorpsgenoten. Wie wil mee helpen met de organisatie ervan? Graag melden aan voorzitter@historischeverenigingdendolder.nl

En we zijn natuurlijk op zoek naar foto's en verhalen over die 25 jaar. Heeft u een verhaal of foto en wilt u deze delen met ons? Graag sturen aan voorzitter@historischeverenigingdendolder.nl
Laat door uw reacties merken dat de vereniging ook voor u belangrijk is!