26-11-2018 19:25 - Annelies Wennekendonk

Als 17j en 7mnd begonnen aan Opl.B.Verpleging. intern in Deltahuis, stage gelopen op Eikman, Boerhaave, Winkler. Mooie paviljoens, ben benieuwd hoe het nu allemaal eruit ziet. Opleidingsgebouw de springplank, mooie tijd, maar was veel te jong voor de psychische belasting. Was in 1969. In de tijd van de antidienstmannen ( weigeraars. ) op Eikman nachtzuster de Wind, kon ik me goed herinneren. En Boerhaave. Broeder Op en Neer. Zelfmoord van Ina,bij station Den Dolder. Was veel te heftig. haar broer werkte als schoonmaker daar. Leerde daar veel ook over homo's in de verpleging, super lieve zorgzame mensen.
Het lopen naar je werk op het terrein was een geweldige beleving, zo'n mooie natuur.Uitgaan in een kroegje bij het station. Het is nostalgie als ik daar aan terug denk, maar opleiding helaas niet afgemaakt ivm de psychische belasting. Eten deden we ergens midden op terrein, weet niet meer hoe dat heette, heb na een bromfietsongelukje op terrein op een afdeling gelegen voor de patiënten bedoeld, niet fijn voor jong meisje. Toch een leerzame tijd gehad in historische panden.nog iemand anders herinneringen aan die tijd?Annelies